Oh, we zetten het wel even op Facebook...
Facebook, het is makkelijk, snel en heeft (in potentie) een onbegrensd bereik. Maar recent onderzoek door het bureau Flycatcher in opdracht van de gemeente laat zien dat je als vereniging en ondernemer belangrijke doelgroepen misloopt wanneer je voor publicaties alleen Facebook inzet.
Uit het onderzoek blijkt dat 44 procent van de inwoners van Roerdalen van 65 jaar en ouder geen gebruikmaakt van Facebook. Van de groep van 45 tot 65 jaar zit één op de drie niet op Facebook.
Juist inwoners die spontaan hun beurs trekken als verenigingen met donateurskaarten, appels, wafels of zakken teeltaarde langs de deur komen. En die de lokale middenstand het meest trouw blijven.
Daarom onderhouden de dorpsbladen van Roerdalen een platform met zowel offline- als onlinemedia (papier, digitaal, website, social media) die elkaar aanvullen en versterken. Door de voordelen van verschillende mediakanalen te bundelen en de nadelen tegen elkaar weg te strepen, bereikt RoerdalenNU.nl alle typen lezers: van de trouwe papierlezer tot de digitale gebruiker die al swipend het laatste nieuws scant.
En met succes. Uit het onderzoek van Flycatcher kwamen de dorpsbladen van RoerdalenNU.nl met afstand als de belangrijkste informatiebron voor de inwoners van Roerdalen uit de bus.
De dorpsbladen van RoerdalenNU.nl: maak er gebruik van!
Gepubliceerd: 20 NOV 2024 - 20:20
Laatste update: 24 NOV 2024 - 10:48